introimage
ZDROWIE/URODA najchętniej czytane

Argania i czarnuszka pomogą suchej skórze

introimage
ZDROWIE/URODA najchętniej czytane

Sztuczna skóra do testów kosmetyków jest bliska powstania

Dobre Zakupy - zdrowie/uroda


Warning: Creating default object from empty value in /home/femia/ftp/organicmagazinepl/components/com_k2/models/item.php on line 191
31 Jul
Napisane przez Kinga Pilch |
Opublikowane w ZDROWIE/URODA Poprawiane: środa, 31 lipca 2013 11:29
 
TORVA Pluszak, brokuły, zielony, IKEA
rozmiar czcionki zmniejsz czcionkę zwiększ rozmiar czcionki
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

W ramach konkursu zadaliśmy kilka pytań na temat zdrowego odżywiania. Zobacz czy znasz swoje jedzenie.

 

Pytania, które padły w konkursie "Zostać wegetarianinem":

 

Gdzie znajduje się cholesterol?


Propozycje odpowiedzi:
W produktach pochodzenia zwierzęcego
W produktach pochodzenia roślinnego
W produktach pochodzenia roślinnego i zwierzęcego

 

Prawidłowa odpowiedź:
W produktach pochodzenia zwierzęcego

 

Wyjaśnienie:
To zwierzęta, a nie rośliny wytwarzają cholesterol. Dlatego też znajduje się on we wszystkich odzwierzęcych produktach spożywczych, a w roślinnych nie.

 


Czy można przedawkować witaminę D?

 


Propozycje odpowiedzi:
nie
tak, w formie suplementu diety
tak, podczas opalania

 

Prawidłowa odpowiedź:
tak, w formie suplementu diety

 

Wyjaśnienie:
Niewielka ilość witaminy D (w formie suplementu diety) jest dobra, jednak jej nadmiar ? toksyczny. Przyjmowanie witaminy D w ilościach trzy- lub pięciokrotnie wyższych niż zalecana dawka w dłuższym czasie może prowadzić do hiperkalcemii. Jest to poważna choroba, w której wapń odkłada się w tkankach miękkich, co może powodować uszkodzenia serca i nerek.

 

Dlaczego szpinak nie jest dobrym źródłem żelaza?


Propozycje odpowiedzi:
W szpinaku nie ma żelaza
Żelazo jest związane ze szczawianami, co czyni je mało przyswajalnym.

 

Prawidłowa odpowiedź:
Żelazo jest związane ze szczawianami, co czyni je mało przyswajalnym.

 

Wyjaśnienie:
Szczawiany to kwasy występujące w szpinaku, botwinie, rabarbarze, szczawiu i czekoladzie. Szczawiany są związane z żelazem, co czyni je mało przyswajalnym.

 

 

Które warzywo zawiera najwięcej kwasu foliowego?

 


Propozycje odpowiedzi:
sałata rzymska
brokuły
jarmuż

 

Prawidłowa odpowiedź:
Sałata rzymska

 

Wyjaśnienie:

Sałata rzymska  zawiera 75 mikrogramów folianu, gotowane brokuły 39, a jarmuż 19. Wartości dotyczą ilości produktu o objętości szklanki (250 ml).

Folian to forma witaminy, która naturalnie występuje w produktach spożywczych. Kwas foliowy to bardziej stabilna forma witaminy używana w suplementach diety o wzbogaconej żywności.

 

Ile aminokwasów egzogennych musi być dostarczonych z pożywieniem do organizmu?


Propozycje odpowiedzi:
11
9
7

 

Prawidłowa odpowiedź:
9

 

Wyjaśnienie:


Cegiełkami budującymi nasze białka są dwadzieścia dwa aminokwasy. Spośród nich dziewięć musi być dostarczonych z pożywieniem. Aminokwasy te nazywane są egzogennymi albo też niezbędnymi. Każde z syntetyzowanych przez nach białek, które może składać się z setek aminokwasów, ma właściwą sobie sekwencję, połączenie i układ tych dwudziestu dwóch cegiełek, one też określają, czy dane białko będzie pełnić funkcję insuliny, hormonu wzrostu, enzymu lub też inną ważną rolę w organizmie.

 

Profil zapotrzebowania na aminokwasy dla osób powyżej pierwszego roku życia (mg na gram ciała):

tryptofan: 7
histydyna: 18
metionina + cysteina (całkowita ilość aminokwasów siarkowych)*: 25
izoleucyna: 25
treonina: 27
walina: 32
lizyna: 51
suma fenyloalaniny i tyrozyny*: 47
leucyna: 55

*Część naszego zapotrzebowania na metioninę może być zaspokojone przez cysteinę, a część zapotrzebowania na fenyloalaninę przez tyrozynę. Dlatego też cysteina i tyrozyna wymienione są dodatkowo przy tych aminokwasach egzogennych.

 

Wyjaśnienia pytań są fragmentami książki ?Zostać wegetarianinem? autorstwa Vesanto Melina i Brendy Davis - więcej o książce>>


Wśród nadesłanych zgłoszeń dwie osoby otrzymują książkę ?Zostać wegetarianinem?:
Piotr G., Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Agata B., Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Zobacz również:

Szkodliwe naturalne konserwanty w eko kosmetykach?Sezonowa gra w zielone>

Warzywna partyzantka wymiata>



Słowa kluczowe:

Komentarze

  • Nie znaleziono komentarza
Dodaj komentarz

Magazyn Organic - czytaj

banerorganicczasopisma

Zapisz

Informacje

Organic - ekologia, weganizm, wegetarianizm, zdrowy styl życia, zdrowe odżywianie, rodzicielstwo bliskości, ekologiczne zakupy, świadoma konsumpcja - Twoja strona natury

/W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej >